zondag, juni 26, 2005

Vrijdag 24 juni, dag van de ontmoetingen

Het is weer voorbij, het was echt een leuke dag en ik denk dat je dat ook merkt hoe verder je deze blog leest.
Deze blog bevat spoilers over het spel The Sims 2:Nachtleven, als je liever niet weet wat er allemaal in zit kan je beter dit stuk niet lezen

Mijn vrijdag begon s'morgen om 6:15, die stomme wekker gaat af en ik ga me klaar maken om naar mijn werk te gaan. Ja helaas moest ik vrijdag gewoon werken. Afgezien het feit dat ik toch wel een klein beetje zenuwachtig was voor wat er komen gaat die dag heb ik toch nog veel gedaan. Mijn bazin was zo aardig om mij letterlijk om 14 uur weg te sturen naar huis, zodat ik nog genoeg tijd had om te tanken en om me om te kleden. Rond 14:45 stapten ik en mijn vriend (beter bekend als dekdes) in de auto richting Schiphol. De reis ging gelukkig goed en we hadden helemaal geen files. Wonder boven wonder reden we ook in 1 x goed. Dus rond 15:30 parkeerde ik de auto op Schiphol op rij 33 Kaas. We waren veelste vroeg op Schiphol aangekomen want we hadden pas rond 17:00 afgesproken met de andere. Dus zijn we maar 1st een lekker kopje koffie gaan drinken op Schiphol Plaza. Ik smste Resie dat wij al op Schiphol waren aangekomen, ik hoorde van haar dat Hello en Jozza de trein hadden gemist. Het begon dus al goed. Later kregen Resie en Cheetah ook problemen met de NS, sein en wisselstoring waren het gesprek van de dag. Starrats was de 1e die we ontmoete bij het meeting point, die dekdes en ik 1st niet konden vinden. Toen kreeg ik van Resie te horen dat Hello en Jozza op Leiden stonden, tja wat ze daar deden weet ik ook niet. Rond 18:15 was iedereen gelukkig aangekomen. Na een korte kennismaking met iedereen zijn we wat gaan eten bij de Burger King. Niet veel verder op gingen we zitten om te genieten van het voedsel. En daar was een kleine "verassing" (ik weet dat je het anders moet schrijven, de meeste mensen snappen wel wat ik bedoel). Scoub was speciaal naar de Burger King gekomen om ons te ontmoeten. Dus wat doe je dan je maakt gelijk een foto van heel de groep


v.l.n.r:Boven Resie, Cheetah, Hello en Dekdes. Onder: Jozza, Starrats en Scoub

Ik sta er lekker niet op iemand moest toch de foto nemen?

Maar goed het was inmiddels al 18:30 en we moesten nog het kantoor van EA vinden. Dekdes en Jozza bleven achter op Schiphol en de rest ging naar rij 33 kaas boing. Heel de groep in dat kleine autotje geperst en zoals het hoort met piepende banden de garage uitrijden :D. Normaal gaat autorijden bij mij altijd goed, maar als iedereen loopt te roepen links rechts achteruit, tja dan weet ik het niet meer. Dus we waren compleet verkeerd gereden, nou ja dan maar ff de snelweg af en weer op en richting Schiphol maar weer. Nu reden we wel goed en we kwamen nog voor 19:30 aan bij EA. Alleen moesten we een nogal stijle parkeerplaats op rijden en ik was toch wel ff bang dat de auto het niet zou halen. Maar gelukkig kwamen heel huids boven aan en bij EA. Daar stond al iemand te wachten op ons. We werden meegenomen naar de afdeling waar EA zat, kregen onze naamplaatjes en wat te drinken. Toen we in het zaaltje aankwamen zat Tim eral en was hij al bezig in Create-A-Sim (CAS) wat dingen te laten zien (de foto's kunnen wat onduidelijk zijn, maar dit was de 1x dat ik met dat ding werkte)

Als je goed kijkt zie je dat dit nu in het menu is waar je de levenswens kiest van je sim. Daar is nu een nieuw tabblad bijgekomen waar je de Turn on's en Turn off kunt kiezen van je sim. De Nederlandse vertaling van Turn on en Turn off zijn nog niet bekend


In dit menu kun je de Turn on's en Turn off kiezen van je sim

Tim vertelde dat er nieuwe kleding en kapsels in het spel zat maar ook nieuwe peuter kleding. Hieronder zie je een paar foto's van de nieuwe kleding in het spel

Een nieuwe chique jurk


Nieuwe peuter kleding


Nieuwe mutsen voor peuters

Tussen neus en lippen door vertelde Tim dat er een nieuwe geld cheat inzit en die wij erg leuk gaan vinden. Hij wilde niet precies vertellen wat die cheat deed.


De familie Holland

Tim had de familie Holland aangemaakt, maar hij deed er verder niets mee. Wel leuk is dat je kunt wonen in de Downtown buurt. Dus je hoeft eigenlijk niet meer te switchen tussen je gewone buurt en de Downtown buurt. Handig is ook dat als je aan het spelen bent met een familie en je hebt er een andere familie naast wonen, dan kan je gewoon op het huis van de buren klikken en dan ga je met je buren verder spelen. Ook liet hij zien hoe je een opritlaan maakt, iemand vroeg of je een opritlaan ook op fundering kunt bouwen, maar helaas kan dit niet.
Nog wat plaatjes van de Downtown buurt.

De Downtown buurt


Er is nog een plaatsje vrij op de Amsterdam Way 123


Een ander gedeelte van de Downtown buurt

Tim liet het spel zien aan de hand van The Hub, deze locatie gebruikte hij ook op de E3.

Binnen in The Hub


De gekleurde dingetjes om de sim is je parfum

Tim liet de vrouwelijk sim 1st de kamer rond kijken om te zien of er een leuke mannelijk sim was, toen ze dat had gedaan spoot ze wat parfum op. Tim vertelde dat je de parfum moet kopen, en dat er maar 1 soort luchtje is. Als je op de bovenstaande foto kijkt zie je dat je weer een inventaris hebt. Het leuke van je inventaris is dat je nu alles kunt meenemen als je gaat verhuizen. Het maakt niet uit hoe groot het is, je kunt nu dus ook al je graven en urnen meenemen naar je nieuwe huis! Als het goed is zit er ook geen limiet aan het aantal dingen dat je kunt meenemen in je inventaris. Helaas kun je andere sims geen kado geven vanuit je inventaris.

Tijdens het dansen kunnen sims op elkaars voeten staan

Zodra je sim op een date gaat krijg je een nieuw scherm te zien op je beeld (rechts bovenaan op de bovenstaande foto). Hoe lang de date duurt hangt af van een aantal dingen. Maar je moet zorgen dat de score van je date boven okay komt, anders is het snel afgelopen. Ook is de blauwe plumbob weer terug die we natuurlijk kennen uit The Sims: Hot Date.


Schuifelen is 1 van de nieuwe dansen

En net als je denkt van dit gaat goed komt er een oude bekende die de sfeer wel eens kan verpesten. Mevrouw Rimpel is weer terug, en ze kan het niet laten om sims te slaan met haar tasje als het haar niet bevalt!


Als ze je date niet verziekt is ze vrolijk aan het breien

Lees verder in deel 2