woensdag, april 13, 2005

Waar gaat dit naartoe?

Gisteren dat ik lekker te stoeien met mijn blog toen ik mijn vriend ineens iets hoorde schreeuwen. Het rare was dat hij voetbal zat te kijken, dat doet hij nooit dat is mijn ding. Hij begon te roepen dat ik moest komen kijken, dus ikke kijken. En wat zie ik? Weer een hoop gedoe omdat een "supporter" van een club het nodig vindt om vuurwerk op het veld te gooien. Helaas was het niet 1 supporter maar meerdere het was zelfs zo erg dat de doelman werd geraakt door een vuurpijl. De meeste weten nu al wel dat ik over de beladen derby Inter Milaan-AC Milaan spreek. Als ik die beelden zie moet ik toch weer aan Feyenoord denken die nog niet zo lang geleden uit de Europacup zijn gegooid vanwege het gooien van aanstekers. Ik vraag me af wat bezielt die mensen om zo iets te doen? Er werd in Studio Sport gevraagd of er niet gefouilleerd werd voor de wedstrijd omdat ze zoveel vuurwerk in het stadion hadden. Dit verbaasd mij ook, ik weet nog toen ik steward was bij NAC, dat er juist voor derby's en risico wedstrijden extra gefouilleerd werd en vooral op vuurwerk, misschien lag het vuurwerk al in het stadion maar toch zo iets doe je toch niet? Nu wordt de voetbal club Inter Milaan bestraft om iets wat ze niet hebben gedaan, maar door iets wat hun "supporters" hebben gedaan. Waarschijnlijk 1 jaar geen Europees voetbal voor de club, die daardoor inkomsten misloopt. Maar wat bezielt zo iemand toch om zo iets lafs te doen? Als je nu kijkt naar Engeland daar zitten de supporters niet achter dranghekken en zitten ze heel erg dicht op het veld. Waarom kan dat niet in de rest van de wereld? Wat dat betreft is het Engels voetbal een voorbeeld.

Laat vanavond het Engels voetbal maar geen voorbeeld zijn ;) Ja ik ben voor Juventus en die wedstrijd ga ik vanavond ook kijken, en op teletekst hou ik bij wat PSV aan het doen is. Ik geef zowel PSV als Juve een grote kans om door te gaan naar de halve finale. PSV staat er wat dat betreft beter voor 1 doelpuntje en ze zijn er. Ik hoop wel dat de supporters zich vanavond gedragen en dat er niet weer wedstrijden worden gestaakt omdat de supporters misschien geen normen en waarden hebben. Nee ik ga niet balkenelende nadoen maar het heeft er waarschijnlijk wel mee te maken.

Maar goed over Juve gesproken: ik wil ff mijn konijn Del Piero feliciteren dat hij zijn 3e jaar heeft gehaald ondanks de kerst :P

.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Was weer eens zo dag dat ik voetbal keek, nou ja ik was dus aan het zappen en zag het gebeuren, als die pijl del piero had geraakt hadden we misschien u wel al veels te vroeg een gebraden kerst konijn

12:03 a.m.  

Een reactie posten

<< Home